V úvodu semináře vystoupila vrchní ředitelka sekce vysokého školství, vědy a výzkumu Radka Wildová. „Jsem přesvědčena, že závěry obou šetření poskytují důležité informace nám jakožto tvůrcům vysokoškolské politiky a zároveň jsou cennou zpětnou vazbou pro vysoké školy. Odhalují slabá místa vyžadující zlepšení a mohou rovněž sloužit uchazečům o studium jako zdroj informací o podobě zvoleného studia i jejich budoucího uplatnění,“ uvedla vrchní ředitelka ve svém projevu.
Následovaly prezentace Centra pro studium vysokého školství, v. v. i., během nichž byli účastníci semináře seznámeni s výsledky obou šetření. Do projektu Eurostudent VIII, které se zaměřuje na sociálně-ekonomické podmínky studentů, se kromě České republiky zapojilo více než 20 dalších evropských států. Prezentované závěry se týkaly sociálního a ekonomického zázemí studujících a možnostem jejich podpory. Prezentace se rovněž věnovaly well-beingu vysokoškoláků, zejména s ohledem na jejich psychické a fyzické zdraví či zkušenosti studentů a studentek s diskriminací nebo jinak nevhodným chováním.
Oproti šetření Eurostudent VII, kde 17,4 % respondentů uvedlo, že má zdravotní problém omezující studium, v rámci šetření Eurostudent VIII vykazuje stejnou proměnnou 25,1 % respondentů. Nejvýznamnější omezení je přitom vnímáno u psychických problémů a u poruch učení. Jeden z mnoha důležitých výsledků tohoto šetření je fakt, že mají studenti větší ochotu se vyjadřovat o svých zdravotních problémech.
Dále byl prezentován průběh šetření Eurograduate 2022. Jedná se o druhou fázi výzkumného šetření mezi absolventy vysokých škol, kterého se účastní 17 evropských zemí. Výsledky šetření byly prezentovány s ohledem na skutečnost, že šetření stále probíhá a mělo by být ukončeno v roce 2024.