Hlavním cílem národních kabinetů je vytvořit prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogů. „Pro učitele jsou nově vznikající národní kabinety jedinečnou příležitostí, jak se podílet na rozvoji předmětových didaktik a náplni výuky,“ říká Mgr. Josef Slovák, manažer projektu SYPO, a dodává: „Učitelé a ředitelé zapojení do již fungujících národních i krajských kabinetů například v současné začínající spolupracovat na aktualizaci RVP pro příslušné předměty.“
V národních kabinetech spolupracují zástupci klíčových institucí, které se věnují vzdělávání jako např. MŠMT, ČŠI nebo NPI ČR, a zástupci z řad pedagogické veřejnosti, tedy učitelé a ředitelé příslušných aprobací.
Výběrová řízení jsou vyhlášena v termínu od 27. ledna do 29. února 2020.
Více informací najdete na www.projektsypo.cz.
O metodických kabinetech:
Metodické kabinety projektu SYPO jsou otevřenou profesní sítí zaměřenou na systematický a koordinovaný rozvoj odborných znalostí a dovedností pedagogických pracovníků se zaměřením na předmětové didaktiky na národní, krajské a oblastní úrovni. Cílem metodických kabinetů je vytvářet prostor pro odborný růst a profesní rozvoj pedagogických pracovníků, prostor pro sdílení a setkávání, včetně systematického a koordinovaného rozvoje předmětových didaktik.
Metodické kabinety vychází z jednotlivých oblastí rámcových vzdělávacích programů. Celkem bude realizováno dvanáct metodických kabinetů. V průběhu prvních dvou let je pilotováno šest metodických kabinetů ve dvou vlnách. V první vlně se jedná o tři metodické kabinety Český jazyk a literatura, Matematika a její aplikace, Informatika a ICT, v druhé vlně kabinety Předškolní vzdělávání, Prvostupňové vzděláváni a víceoborový kabinet Přírodovědné vzdělávání. Pilotáž ověří, zda je navrhovaný koncept metodických kabinetů pro praxi přínosný, a zda přináší požadované efekty.
V projektu bude vedle věcných oblastí a přínosu jednotlivých forem podpory profesního rozvoje ověřena i finanční náročnost udržování této sítě a efektivita jednotlivých forem profesní podpory.
Kontakty:
Petr Štěpánek
týmový manažer klíčové aktivity
Veřejnost
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů –
SYPO
Národní pedagogický institut České republiky
Centrální
pracoviště
Senovážné náměstí 25
110 00 Praha 1
GSM: +420 770
190 593
E-mail: petr.stepanek@npicrcz
O projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO):
Projekt SYPO nabízí profesní podporu pedagogickým pracovníkům – učitelům a ředitelům škol v České republice – možnost
rozvoje v každé fázi jejich kariéry: od začínajících po zkušené, s ohledem na jejich potřeby. Zaměřuje se na
komplexní podporu odborného růstu s důrazem na kvalitu, a to za pomoci těchto nástrojů:
- metodické kabinety na národní, krajské a oblastní úrovni;
- komplexní a systematická
podpora digitálního rozvoje škol,
- Stálá konference ředitelů (kabinet
vedení);
- podpora začínajících učitelů;
- transformace systému
DVPP.
Projekt byl zahájen 1. 1. 2018 a je realizován za podpory Národního pedagogického institutu České republiky (NPI ČR). Na spolufinancování projektu SYPO se podílí MŠMT a EU. Projekt SYPO je pětiletý, ukončen bude k 31. 10. 2022.
Více informací naleznete na webových stránkách: www.projektsypo.cz.